RAWATAN ALTERNATIF ISLAM DARUL IKHTIAR

"CUKUPLAH ALLAH BAGIKU, TIADA ILAH MELAINKAN DIA ,KEPADANYA TEMPAT AKU BERSERAH, DAN DIALAH AMPUNYA 'ARASY YANG BESAR"

IKHTIAR & BERTAWAKAL














Translate

Thursday, June 17, 2010

KEMBALILAH


Segala Puji & Syukur hanya untuk Allah Rabbul Jalil, salam serta salawat ke atas penghulu habibi Mustaffa Rasulullah SAW.
Sudah menjadi satu tanggungjawab bersama untuk setiap perawat Islam menjadi dai' serta kounselor (glamer sikit bunyinya) untuk setiap pesakit yang kita rawat. Mereka kesemuanya dalam keadaan terdesak & kritikal dengan penyakit & permasaalahan yang sedang menimpa mereka. Di sinilah kita sebagai dai' sepatutnya mengambil kesempatan untuk berdakwah . Gunalah kesempatan ini & sampaikanlah mesej dari Allah dengan penuh hikmah & sabar. Firman Allah SWT "dan yang berpesan dengan haq dan berpesan dengan kesabaran" (Surah Al-'Asr-3).
Mereka memerlukan bantuan, harapan , penyembuhan, kasih sayang & mereka juga memerlukan seseorang utk mendengar rintihan mereka.
Kita memerlukan skil(org puteh lagi) sebagai pendengar yg baik & juga lecturer(speking lagi) yang baik & berhikmah. Berhati-hatilah mengeluarkan kata2, kerana mempunyai kesan yang cukup mendalam di dalam jiwa pesakit.

Saya berpesan pada diri sendiri & kesemua yang membaca blog ini & masyarakat secara amnya , kembalilah , kembalilah , kembalilah kepadaNya ,adik2, abang2, ibu2,bapa2 saudara2 ku di luar sana , yang sudah terlanjur , yang belum menutup aurat dengan sempurna, yang belum taat kpd ibubapa, yang menderhaka kepadaNya , jalan pulang masih luas & belum tertutup, Allah sentiasa menerima hambaNya yang menyesal & ingin kembali padaNya , umpama seorang anak yg sudah lama meninggalkan org tuaNya & kembali setelah sekian lama utk menjengok orang tuanya , perasan gembira itu jauh mengatasi luka lama. Allah menerima hambaNya & sesungguhnya Allah Maha Penira Taubat & Maha Penyayang. KepadaNyalah sebaik2 tempat kembali . Kita sangat mendambakan kasih sayang & pengampunanNya. Kita perlukan Allah tapi allah tidak memerlukan kita , tetapi Allah maha menyayangi hambaNya . Ya Allah jadikanlah kami hamba yang suka bertaubat, hamba yang bersyukur & hamba yang bersabar.

Wallahu'alam
Hamba yang jahil & daif

No comments:

Post a Comment