RAWATAN ALTERNATIF ISLAM DARUL IKHTIAR

"CUKUPLAH ALLAH BAGIKU, TIADA ILAH MELAINKAN DIA ,KEPADANYA TEMPAT AKU BERSERAH, DAN DIALAH AMPUNYA 'ARASY YANG BESAR"

IKHTIAR & BERTAWAKAL














Sandal Mulia Rasulullah SAW

Sandal Mulia Rasulullah SAW

Translate

Thursday, October 6, 2011

Rawatan Pantai Timur 26 - 30 /10/2011

بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Rawatan bergerak ke PANTAI TIMUR 26-30/10/2011 ke Pahang, Terengganu, dan Kelantan

boleh buat appointment awal sila hubungi segera.

0173887071 Ustaz Raffi
0162206579 Muhammad
Rawatan ke rumah pesakit.

'Walahaulawala Quwatailla Billahil 'Aliyiladzim'

Friday, September 23, 2011

Rawatan ke Utara siri2 30.9.2011 -2.10.2011

بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Rawatan bergerak ke Perak - penang - kedah Pada 30.9.2011 - 2.10.2011 insyaALLAH. pada yang inginkan rawatan gangguan sihir,saka, stroke dan bekam
boleh buat appointment awal sila call 0162206579 Muhammad dan 0173887071 Ustaz Rafi


'Walahaulawala Quwatailla Billahil 'Aliyiladzim'

Monday, September 5, 2011

LAGI-LAGI SABUN AL - BARAKAH



SABUN AL - BARAKAH : KALIMAH ALLAH & MUHAMMAD TULISAN HITAM DI ATAS KANAN , NAK LEBIH TERANG BESARKAN IMAGE DI ATAS, PLASTIK BUNGKUSAN MASIH BELUM DIBUKA

Maha Suci Allah Tuhan empunya alam ini , bagiNyalah selayakNya segala pujian & pujaan & rasa syukur ke atas segala anugerah & nikmat yang tak terhitung. Salam & salawat kepada semulia-mulia makhluk ciptaanNya Muhammad SAW.

Alhamdulillah di atas kurnia & ilham dariNya , ana telah 'modified' sabun al-barakah menjadi satu. Ana masih menggunakan daun2, herba2 serta minyak wangi & diembunkan serta didoakan.

Testimoni pesakit :

1. Pesakit yang bermaasalah (sihir) makin berkurangan masalah sihir alhamdulillah . ( pesakit bau sabun saja dah muntah)

2. Pesakit yang sukar tidor malam ( jin asyik) , setelah dirawat & dibekalkan sabun , alhamdulillah rasa ringan badan & boleh tidor malam

3. Pesakit ada penyakit kulit ( kayap) , alhamdulillah setelah mencuba sabun barakah walaupun pada permulaan pedih , surut penyakitnya itu.

4. Pesakit yang mempunyai masalah gangguan saka merasa amat payah & meluat untuk menggunakan sabun ini, alhamdulillah berkurangan masalah ini setelah mendapat rawatan.

5. Isteri ana ada masalah kulit sensitif , nipis & alergik , tangan tak boleh pegang sabun ,kalau guna sabun cuci pinggan atau kain ,tangan boleh naik ruam & bernanah setiap 6 bulan kena suntik , alhamdulillah selepas diguna sabun barakah dah setahun tak pergi suntik , tangan serta kulit dah pulih seperti biasa.

6. Mak mertua ana , mukanya banyak jeragat , alhamduliilah setelah diiktiarkan sabun barakah makin berkurangan jeragat di muka.

7. Ada pesakit yang mempunyai masalah resdung, alhamdulillah setelah menggunakan sabun barakah makin banyak lendir keluar dari hidungnya & makin berkurangan masalah resdung.

8. Badan pesakit yang berangin , semasa menggunakan sabun barakah , memecahkan angin2 dibadan .

9. Pesakit mempunyai sakit2 urat , alhamdulillah berkurangan masalah meraka setelah menggunakan sabun barakah.

10. Masih dalam proses R&D untuk pesakit yang menghadapi demam campak, insya allah ana yakin akan cepat mengeringkan bintik2 di badan dengan asbab menggunakan sabun barakah.

11. Masya Allah Quwata Illabillah , seorang pesakit dari Rawang ( Kak Su) membeli 4 sabun barakah kalau tak salah ana dalam 4 bulan lepas, ketika ingin menngunakan sabun barakah di bulan ramadhan ini ada sejenis kulat membentuk kalimah ALLAH & MUHAMMAD di dalam bahasa arab di keliling sabun itu . Ana attach gambar sabun barakah di atas walaupun tak berapa terang tetapi masih boleh dilihat bentuk kalimah agung itu . Pesakit sempat email gambar sabun itu kepada ana. Terima kasih banyak kepada Kak Su , semoga Allah menyembuhkan Akak sekeluarga.


Itulah sedikit sebanyak testimoni pesakit2 berkenaan sabun al-barakah.

PERINGATAN

1. Pesakit perlu beringat akan ada simtom2 seperti demam, muntah , sakit2 sendi, gatal2 di badan , pedih , keluar banyak lendir ( resdung) dan lain2 . Simtom2 di atas hanya sementara biasanya 1 - 2 hari & akan berkurangan Insya Allah , pesakit tak perlu panik.

2. Pesakit perlu menggunakan sabun barakah dengan penuh pergantungan & keyakinan kepada Allah,bermula dengan niat dulu seperti 'Ya Allah , sembuhkan penyakit kulit aku' diikuti dengan salawat ketika menggunakan sabun barakah.Jangan berhenti bersalawat & berzikir ketika menggunakan sabun barakah.

3. Pesakit perlu menggunakan sabun barakah untuk tempoh yang panjang serta konsisten seperti untuk 3 ke 6 bulan , untuk mendapat kesan yang optimum Insya Allah. Sekurang2nya 2 kali sehari pagi & petang atau malam , kalau lebih lagi baik . Untuk resdung dan sakit kulit atau tangan basuh muka atau tangan waktu pagi(subuh) & sebelum tidur.

4. Selalunya ana syorkan kegunaan sabun barakah dengan minyak wangi al-insyrah untuk mandian & bilasan akhir untuk kesan yang optimum Insya Allah untuk masalah sihir & ganggguan.


HARGA MASIH SAMA IAITU RM 20.00 TIDAK TERMASUK KOS PENGHANTARAN.

KOMEN KALIMAH ALLAH : NO KOMEN HEHEHEHE, TIADA YANG MUSTAHIL DI SISI ALLAH , ANA DOAKAN SABUN AL BARAKAH SERTA MENGGUNAKAN ZIKIR2 . MAHA SUCI ALLAH MEMPERLIHATKAN HAMBA2NYA YANG DAIF INI KEBESARAN SERTA KEMULIAANNYA , YANG LEBIH MENARIK PERISTIWA INI KALAU TAK SALAH ANA 15 RAMADHAN AL - MUBARAK . JIKALAU KULAT YANG MEMBENTUK KALIMAH YANG MULIA INIPUN SENTIASA BERZIKIR MEMUJI ALLAH APATAH LAGI KITA INSAN YANG JAUH LEBIH ALLAH MULIAKAN DARI KULAT ITU , BANYAKKAN MEMUJI & BERZIKIR MENYEBUT NAMA ALLAH SERTA SALAWAT KE ATAS NABI MUHAMMAD SAW. BAGI PESAKIT2 BERINGATLAH INSYA ALLAH KESEMBUHAN ITU AMAT DEKAT , BERSABARLAH DISAMPING BERIKHTIAR , BERDOA & TAWAKKAL INSYA ALLAH ANDA AKAN SEMBUH . WALLAHU'ALAM

Friday, September 2, 2011

EID MUBARAK




Segala Puji milik Sang Sempurna , Pemilik Alam imi Rabbul Izzah, Salawat serta salam buat junjungan mulia Rasulullah SAW.

Ana ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri kepada sahabat perawat, pembaca blog serta pesakit yang dikasihi sekalian, maaf zahir & batin & semoga segala amalan kita diterima Allah serta mendapat pengampunan dariNya. Kita ambillah pengalaman serta pengajaran yang kita dapat dari bulan Ramadhan al - Mubarak untuk kita lalui bulan - bulan yang mendatang . Tingkatkan ketakwaan kita kepada Allah

Banyak lagi paparan yang ingin ana kongsikan sempena bulan ramadhan yang terindah & terbaik di dalam hidup ana, Insya Allah , dikeluaran akan datang . Wallahua'lam

Sunday, July 31, 2011

MARHABAN YA RAMADHAN & SELAMAT BERIBADAH





Segala puji & syukur hanya milik Allah . tiada sesuatu melainkan dariNya jua & di atas rahmatNya jua kita dianugerahkan bulan ibadah & bulan yang mulia yang mana di dalamnya terdapat satu hari yang lebih bernilai dari 1000 bulan. Salawat serta salam buat junjungan yang dikasihi & tercinta Sayyidil Mustafa SAW ,air mata baginda sentiasa mengalir untuk umat yang tercinta iaitu diri ini , keluarga & umat manusia tanpa kira sempadan , bangsa , bahasa , warna kulit.

Marhaban Ya Ramadhan , Allahu Allah, masih memberikan nikmat nyawa & kesihatan,keimanan untuk meneruskan ibdah di bulan yg mulia ini .datang sepetri angin & pergi seperti angin, rasa macam semalam sj kita menyambut ramadan 1431 hijrah

Rasulullah menyebut , barang siapa merasa gembira menyambut Ramadhan , Allah telah mengampuni semua dosanya , Subhanallah, bukan gembira nak jual kurma , jual biskut raya , jual juadah berbuka tapi gembira kita seperti kita gembira untuk mengambil setiap ruang & masa untuk beribadah & mencari keredhaan Allah

Di bawah ini ana selitkan beberapa Hadith Rasulullah SAW ttg puasa :



Hadist riwayat Ahmad, al-Bukhari dan Muslim daripada Sahl bin Sa’d. yang maknanya: “Sesungguhnya dalam syurga terdapat sebuah pintu yang dikenali dengan nama Rayyan, dimana memasuki daripadanya orang?orang yang berpuasa pada hari kiamat dan yang lain tidak berhak. Dikatakan mana orang yang berpuasa? Lantas mereka bangun dan masuk melaluinya. Apabila selesai ditutup dan tiada yang lain berhak memasukinya”.

Hadist riwayat Ibn Majah dan al-Hakim, daripada Ibn Umar, yang maknanya: “Sesungguhnya bagi orang yang berpuasa ketika berbuka mempunyai doa mustajab yang tidak ditolak”.

Hadist riwayat al-Baghawi dari seorang lelaki di kalangan sahabat, yang maknanya: “Satu kebajikan dengan sepuluh kali ganda dan ditambah, dan satu kejahatan hanya dibalas satu dan mungkin Aku hapuskannya, dan puasa untuk-Ku, dan Akulah yang membalasnya. Puasa sebagai perisai dari azab Allah sebagaimana penyangga, sebagai perisai dari mata pedang”.

Hadist riwayat al-Baihaqi di dalam al-Syu`ab daripada Abu Hurairah, yang maknanya: “Puasa adalah separuh kesabaran, dan di atas setiap sesuatu mempunyai zakat, dan zakat jasad ialah puasa”.

Hadist riwayat al-Nasa`ie daripada Abi Sa`id, yang maknanya: “Siapa yang berpuasa sehari semata-mata pada jalan Allah nescaya Allah menjauhkan wajahnya dari neraka jahannam selama 70 tahun”.

Hadist riwayat Ibn Mandah di dalam `Amali, daripada Ibn Umar dan al-Dailami, daripada Abdullah bin Abu Aufa, yang maknanya: “Diam orang yang berpuasa merupakan tasbih, tidurnya merupakan ibadat, doanya mustajab dan amalannya digandakan”.

Hadist riwayat al-Bukhari dan Muslim, yang maknanya: “Apabila datangnya Ramadhan nescaya dibuka pintu-pintu syurga, ditutup pintu-pintu neraka dan diikat syaitan-syaitan”.

Hadist riwayat Ahmad, al-Bukhari dan Muslim, begitu juga dengan Ashab al-Sunan, yang maknanya: “Siapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan ihtisab, nescaya diampun baginya dosa yang terdahulu”.

Membaca makna hadist di atas semoga semakin menguatkan dan memotivasi kita dalam menjalankan ibadah puasa ramadhan.

Begitulah sedikit hadith yang sempat ana copy paste untuk rujukan ana & pembaca.

Semoga kita memperoleh taqwa hasil daripada puasa yang berkualiti & riadah ibadah kita di bulan yang mulia ini .

Ana memohon ribuan maaf kepada pembaca2 dan sahabat2 di luar sana sekiranya adaa kesalahan & kesilapan ana yang lemah & daif ini , juga kepada pesakit2 , inilah waktu yg amat mustajab doa kita , ayuh berdoa & muhasabah diri & memperbaiki hubungan kita dengan Allah , ana yakin Insya Allah , Allah akan menyembuhkan anda , Amin Ya Rabb

Friday, July 29, 2011

DARUL IKHTIAR DI MAJALAH MIDI KELUARAN 15 OGOS 2011


MAJALAH MIDI KELUARAN KARANGKRAF

Segala Puji & Syukur hanya untuk Allah , ampunya alam ini & salam serta shalawat untuk semulia - mulia makhluk di alam ini , penghulu serta mata hati kami Rasulullah SAW.

Rasanya dah lama nak menulis entri di blog ini , tetapi agak perasan sibuk , sibuk dgn Rawatan Perdana , sibuk dengan rawatan , sibuk gi outstation & jadi penyibuk & buat2 sibuk hehehhe, berapa banyak sibuk daaaa.....

Khamis lepas isteri ana cum p.a ana ada menerima panggilan telefon dari kak Hasliza dari majalah MIDI , untuk ditemubual pada hari Jumaat . Agak terkejut ana tapi ana setujulah menerima tetamu, sunnah nabi tu,

Sebenarnya ana ada menerima panggilan dari beliau sebelum ni , tak salah pada bulan 9 atau 10 tahun lepas , tetapi kerana ana masih bekerja waktu tu tak boleh nak memenuhi permintaan . Belum ada rezekilah katakan .

Semuanya dari Allah , ana nie seorang yang sangat daif & masih muda & hijau & jambu hehehhe (lain bunyi nya tu) dalam bidang rawatan islam ni. Terlalu ramai yang lebih veteran & pakar di luar sana tapi ana yang dipilih , semuanya dari Allah.

Ana ditemuramah oleh kak Hasliza & ditemani jurukamera En Daniel.

Banyak yang ana merepek & melalut yeelah mana taknya ? kali pertama di interview di majalah, sebelum ni kena interview masa cari kerja , dgn tok kadi masa kawin hehehe, masa masuk darussyifa dgn bapa & ibu mertua hehehhe kenangan lalu mengusik kalbu...

Antara intipati yang ana goreng masa interview ialah ttg rawatan perdana , rawatan di tempat ana , masej dakwah yg ana cuba terapkan & sampaikan kepada pesakit , & lain2 lagi tak ingat dah , & tk tau mana yg keluar , pas tu bt demo sikit ... hehehe nak posing jer, baru ngaji sikit kedua2 sahabat dah rasa tk selesa , ana bekalkan air, sabun barakah & myk wangi al - insyirah utk kegunaan mereka di rumah.

Ana juga tak tau apo ko bondonyo majalah midi tu masa mula2 kakak tu call, ana check ruponyo majalah untuk wanita 40+ , tp bagusya ada ruangan agama & perubatan islam.

Sambil tu ana promote sekali majalah nie boleh tengok wajah ana yang brutal macam terorist taliban tue , tapi berhati lembutt hahahaha.

Ribuan terima kasih dari pihak Darul Ikhtiar & Darul Muallij kepada majalah Midi & kami sangat mengalu2kan promosi besar2an rawatan islam di majalah & tv untuk memartabatkan rawatan Islam . Insya Allah kalau tidak ada aral melintang temu bual ana akan disiarkan pada keluaran aidilfitri 15/8/11 Insya Allah .

Semuanya dari Allah , Dia yang Memuliakan & dia jualah yang Menghinakan . Wallahualam


GAMBAR KAK HASLIZA & DANIEL KHUSYUK MENDENGAR ANA BERCELOTEH SAMBIL BAGI TIPS TANDA2 GANGGUAN


NAIK SYEIKH SIBUK NAK ZASS HEHEHHE


MENEKANKAN PERGANTUNGAN KITA HANYA PADA ALLAH SEMATA

Saturday, July 23, 2011

RAWATAN PERDANA 5 - MASJID BTP RAWANG

Segala puji & syukur milik Allah ,& Salawat serta salam kasih sayang kepada junjungan serta kekasih hati Rasulullah SAW.

Alhamdulillah Rawatan Perdana 5 di Masjid Bandar Tasik Puteri , Rawang telah berjalan dengan lancar, mendaspat kerjasama dari pihak ajk masjid , juga perawat di sana . Rawatan kali ini mendapat sambutan yang baik dari pesakit , ada yang dari Perak , Kedah dan kawasan sekitar , perawat kali ini juga ramai lebih kurang dalam 23 orang. Kami masih mengekalkan rawatan secara personal & banyak kes2 berat dapat diselasaikan dengan izin Allah & hasil muafakatan para perawat. Semoga Allah memberi kesembuhan kepada para pesakit & semoga Allah membalas jasa baik para perawat yang berkorban masa & tenaga di jalan Allah , ada yang datang dari Melaka, Nilai, Johor, KL dan Selangor. Insya Allah rawatan perdana akan berehat buat sementara waktu memberi ruang untuk Ramadhan , INsya Allah kita akan bersambung lepas syawal lokasi akan diberitahu kelak .

Gambar kenangan di Masjid BTP Rawang














Monday, July 11, 2011

RAWATAN PERDANA 4 MASJID AL-ABIDIN SKUDAI



RAWATAN PERDANA 4
Segala Puji & Puja hanya milik Allah Rabbul Jalil, dengan segala nikmat kurnia & inayahNya yang tak terhingga kepada makhluk ciptaanNya serta salawat serta salam kasih sayang kepada Kekasih serta penghulu kami Rasulullah SAW.

Alhamdulillah dengan rahmatNya Rawatan Perdana 4 di Masjid Abidin , Taman Sri Skudai , Johor telah berjalan dengan lancar. Tujuan utama rawaatan ini dilansungkan untuk memberi penerangan serta memperkenalkan rawatan secara Islam kepada penduduk di sana.

Program ini tetap meriah walaupun hujan lebat di waktu petang .Kami masih menjalankan rawatan secara personal & mendapat pujian dari pesakit kerana merasa diri mereka diberikan perhatian & dilayan oleh perawat2 kami.

Ramai juga pesakit kerasukan & alhamdulillah dapat di atasi oleh para perawat & ada juga pesakit yang ingin kami turun padang membantu mereka utk rawatan susulan , tapi ikhtiarlah dulu dgn zikir2 & ingat sesungguhnya Allah yang menyembuhkan bukan kami.

Kali ini juga menyaksikan ramai perawat muda & baru serta pembantu perawat mengambil bahagian dalam program ini. Kerjasama serta komitmen sesama perawat kali ini amat istimewa , kami saling tolong menolong dengan masing2 mempunyai kelebihan serta kehebatan & 'kemachoan' yang tersendiri hehehe.
Seramai 15 perawat serta 10 pembantu perawat mengambil bahagian di dalam program kali ini. Di antara perawat yang mengambil bahagian ialah



USTAZ HASSAN
MUALIJ MUHAMMAD RAFFI
MUALIJ MUHAMMAD
MUALIJ BUKHARI
MUALIJ RADZMI
MUALIJ ZAM
MUALIJ MUHAMMAD HANAFIAH
MUALIJ MIZAN
MUALIJ SHAFIQ
MUALIJ MUDA AIZAT ISMAIL
MUALIJ MUDA EMIR SYAIFUL
MUALIJ KHAIRUNIZAM
& dibantu oleh pembantu khas dari mahad tahfiz Johor

Semoga Allah memberikan kebaikkan serta kekuatan kepada para muallj serta pembantu serta urusetia yg sanggup mengorbankan waktu & tenaga untuk menjayakan program dakwah ini . Insya Allah kita jumpa di progam Rawatan Perdana 5 minggu depan , lokasinya di Masjid BTP Rawang ,Wallahu'alam. Kita jumpa di sana .. sana.. sana....Insya Allah

GAMBAR KENANGAN HERO-HERO KITA















href="http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/261634_201868443194996_100001155253093_491504_4887245_n.jpg?dl=1">

Friday, July 8, 2011

JOM RAWAT - RAWATAN PERDANA 4 AHAD 10/7/11




Segala Puji & Syukur hanya milik Allah serta Salawat dan Salam buat Rasul Junjungan .
Rawatan Perdana Siri Ke-4
Konsep asas rawatan ini adalah Ruqyah Syariyyah dan juga melalui teknik dan doa dari perawat seluruh tanah air serta pembantu dari pelajar tahfiz.







Di Masjid Al-Abidin Taman Sri Skudai Johor Bahru, Johor.

Antara rawatan yang dijalankan adalah :
1- Rawatan saka dan sihir dan gangguan makhluk halus.
2- Rawatan Bekam sunnah
3- Rawatan sakit fizikal (gout/kencing manis/darah tinggi/dan lain-lain)
Bagi mereka yang ingin rawatan sila hadirkan diri anda ke rawatan perdana, Insya Allah kita jumpa di sana.

Jadual aktiviti Rawatan Perdana Ke-4
Tempat: Masjid Al-Abidin, Taman Sri Skudai, Johor Baru, Johor.
Tarikh: 10 Julai 2011
Waktu: 8 pagi - 6 petang
Bayaran: RM30
Pakaian: Bersopan santun dan menutup aurat. Bagi perempuan yang berbaju kurung atau jubah, diwajibkan memakai seluar trek suit di bahagian dalam.
Matlamat: 1000 orang pesakit campuran


Semoga Allah memberi kesembuhan & kemudahan untuk semua pesakit & Semoga Allah memudahkan urusan semua perawat Amin

Kita jumpa di sana

Tuesday, June 28, 2011

DE TOUR TO KUANTAN




Segala Puji milik Allah ampunya segalanya , salawat & salam rindu buat Rasulullah SAW .

Insya Allah darulikhtiar (ana) & alinsyirah(uzt Mohamad) akan menjelajah ke Kuantan & kawasan yang sewaktu dengannya pada 01/07/2011 - 03/07/2011 untuk berjumpa & merawat pesakit di sana . Insya Allah setakat ini kami akan singgah ke Kuantan , dan kawasan2 yang berhampiran.

Buat pembaca ynng ingin mendapatkan khidmat rawatan kami Insya Allah boleh menhubungi kami di tel 017-3887071/016-6900431/016-2206579(Uzt Mohd) atau email ana di darulikhtiar@gmail.com . Semoga tuan2/puan2 boleh menhubungi kami lebih awal supaya kami boleh merancang perjalanan . Insya Allah sekiranya terdaapat permintaan ke Terengganu kami akan singgah

Semoga Allah memudahkan perjalanan & urusan kami & pesakit , Amin ya Rabb

Jumpa anda di sana

Thursday, June 23, 2011

SEDIKIT PERINGATAN WALAUPUN PAHIT



Segala Puji & Syukur Hanya Milik Allah & Salawat serta Salam kasih Sayang untuk Kekasih Hati Rasulullah SAW.

Sedikit buah fikiran dari hamba yang daif ini. Semenjak dua menjak , banyak kes melibatkan penyihiran & serangan saka dari pihak ibu & bapa pesakit sendiri , selalunya kes ini melibatkan sedikit masalah dengan menantu perempuan . Kes2 ini melibatkan serangan yang amat kronik & berterusan sampai melibatkan kesihatan sang isteri kekadang sampai tahap kritikal. Senang2 si suami mengutuk ibu bapa kandung mereka nau'zubillah. Ini salah satu sebab Allah tidak memberi kesembuhan walaupun dah jumpa ramai 'uztaz' yang handal. Di mana akhlak kita sebagai orang Islam. Dalam hadith Rasulullah SAW yang popular . Siapa harus aku patuh & taat Ya Rasulullah? tanya seorang sahabat. 'Allah & Rasul' Jawab Rasulullah , Kemudian? tanya sahabat, 'ibumu,ibumu,ibumu kemudian bapamu' Jawapan Rasulullah SAW. Samapai 3 x jawapan ibu pas tu bapa , tak masuk pun bab isteri. Ini satu peringatan buat sang anak , biar apapun dilakukan oleh ibu & bapamu , dia tetap ibu & bapamu , hormatilah mereka , jangan mengutuk mereka & jadikan mereka itu musuhmu . Nau'zubillah . kekadang mereka tak tahu langsung tentang perkara ni, saka mereka punya angkara. Jangan menuduh sebarangan. Walau betul sekalipun , berbuat baiklah terhadap mereka, jangan pinggirkan mereka. Anggaplah ini ujian & satu peluang yang Allah bagi kepadamu sebagai kafarah & untuk menyedarkan ibu bapamu bahawa perbuatan mereka itu salah. Allah sentiasa memerhatikan gerak geri kita. Jikalau hubungan kita dgn ibu bapa kita kantoi di dunia ini , maka kantoilah kehidupan kita di dunia ini lagi & seterusnya . Beringatlah Semoga Allah mengampuni dosa kita & dosa kedua ibu bapa kita . Amin

Wallahu'alam

Friday, June 10, 2011

ROAD TOUR TO NORTH


Gambar pemandangan indah di Kedah


Segala Puji milik Allah ampunya segalanya , salawat & salam rindu buat Rasulullah SAW .

Insya Allah Darul Muallij cawangan Klang (ana) & cawangan Puchong (uzt Mohamad) akan menjelajah ke utara pada 17/6/2011 - 20/6/2011 untuk berjumpa & merawat pesakit di sana . Insya Allah setakat ini kami akan singgah ke Ipoh, Taiping , Tanjung Malim, Sg Petani , Baling .

Buat pembaca ynng ingin mendapatkan khidmat rawatan kami Insya Allah boleh menhubungi kami di tel 017-3887071/016-6900431/016-2206579(Uzt Mohd) atau email ana di darulikhtiar@gmail.com . Semoga tuan2/puan2 boleh menhubungi kami lebih awal supaya kami boleh merancang perjalanan .

Semoga Allah memudahkan perjalanan & urusan kami & pesakit , Amin ya Rabb

Jumpa anda di sana serta selamat berkenalan orang utara

Wednesday, June 8, 2011

RAWATAN IKRAR PEMUTUS SAKA





Segala Puji & Syukur milik Allah & Slalawat serta Salam bt junjungan Rasulullah SAW.

Ikhtiar di bawah untuk memutuskan perjanjian kita atau datuk/nenek moyang kita dgn specis jin/saka.

Ikhtiarkan bacaan ikrar di bawah ini bersungguh-sungguh dengan harapan bantuan Allah untuk memutuskan perjanjian dengan semua jenis jin.

Ambil air suam / yasin /mengaji dan bacakan zikir memuji Allah Subhanallah Walhamdulillah Wallhuakbar serta bersalawat , kemudian bacakan ikrar di bawah ini perlahan2 , kita boleh dengar sendiri cukuplah , jangan sampai pasang mikrofon cukuplah hehehhe, & jangan baca di dalam hati .

Habis baca tiupkan di dalam air serta minum ,ikhtiarkan berterusan sehingga 40 hari berturut- turut , Insya Allah anda akan rasa kesannya . Selamat Mencuba , Wallahu'alam

IKRAR PEMUTUS,

Bismillahirahhmanirahim

Ya Allah , sesungguhnya saya & mewakili keluarga saya dengan penuh
sedar & insaf dgn ini mengisytiarkan :

1 Memutuskan semua perjanjian atau ikatan yg kami atau orang sebelum
kami pernah lakukan secara sedar atau tidak dengan golongan jin
sekiranya ada

2. Mengharamkan tubuh kami dr dimasuki atau dijadikan sebagai tempat
tinggal apa jua jenis jin

3. Menegaskan bahawa kami hanya bergantung kepada perlindungan &
pertolongan Allah.

Ya Allah mulai dari saat ini :

Saya haramkan semua makanan saya,minuman saya,seluruh anggota tubuh saya
dari semua jin di dalam & di luar tubuh saya atau yang menggangu
saya,

Sekiranya Ya Allah

Mereka makan , minum , guna , ganggu , jadikanlah Ya Allah semua
pemberian & milikMu itu Ya Allah sebagai racun,

Racun yg amat panas
Racun yg amat bisa
Racun yg membakar
Racun yg membunuh

Semua jin-jin itu Ya Allah

Dengan hak Lailahaillallah Muhamadurasulullah

Amin 3x Ya Rabbal A'lamin .

Wednesday, June 1, 2011

RAWATAN PERDANA 3

Segala Puji & Puja hanya milik Allah Rabbul Jalil, dengan segala nikmat kurnia & inayahNya yang tak terhingga kepada makhluk ciptaanNya serta salawat serta salam kasih sayang kepada Kekasih serta penghulu kami Rasulullah SAW.

Alhamdulillah dengan rahmatNya Rawatan Perdana 3 di Masjid Mohsinin , Kg Sg Kandis Klang telah berjalan dengan lancar. Tujuan utama rawaatan ini dilansungkan untuk memberi penerangan serta memperkenalkan rawatan secara Islam kepada penduduk Sg Kandis . Program ini agak baru bg penduduk di sana . Allah memberi ilham kepada kami untuk mengadakan program ini kerana banyak masalah seperti sihir & gangguan saka , serta keperluan fardu kifayah , untuk menerangkan kepada penduduk kpg, betapa merbahayanya amalan khurafat serta kebomohan.

Program ini agak kurang mendapat sambutan kerana cuti sekolah serta terlalu banyak kenduri kawin pada tarikh itu. Walaubagaimanapun program ini tetap meriah serta mendapat sambutan yg amat memberangsangkan dari pihak masjid. Syabas kepada Tuan Nazir , Uzt Ehsan serta AJK Masjid terutama kepada tuan Yazib & Tuan Azlan kerana kerjasama serta komitmen yang sangat tinggi . Mereka memberikan air doa serta limau percuma kepada pesakit & juga menyediakan makanan & minuman kepada pesakit . Insya Allah kami akan membuat rawatan secara bulanan di masjid ini sebagai salah satu progranm bulanan masjid .

Kali ini juga menyaksikan ramai perawat muda & baru serta pembantu perawat mengambil bahagian dalam program ini. Kerjasama sesama perawat kali ini amat jelas, kami saling tolong menolong dengan masing2 mempunyai kelebihan serta kehebatan yang tersendiri.
Seramai 15 perawat serta 10 pembantu perawat mengambil bahagian di dalam program kali ini. Di antara perawat yang mengambil bahagian ialah



USTAZ HASSAN
USTAZ ROSDI
MUALIJ MUHAMMAD RAFFI
MUALIJ MUHAMMAD
MUALIJ WAN JAMAL
MUALIJ RADZMI
MUALIJ MUHAMMAD HANAFIAH
MUALIJ MIZAN
MUALIJ SHAFIQ
MUALIJ MUDA AIZAT ISMAIL
MUALIJ MUDA HARITH FAIZUN
MUALIJ MUDA EMIR SYAIFUL
MUALIJ KHAIRUNIZAM
UZT KAMAL
DAN BEBERAPA MUALLIJ YANG LAIN YANG TIDAK DISEBUTKAN DI SINI (JANGAN KECIK HATI WAHAI SAHABATKU)

Semoga Allah memberikan kebaikkan serta kekuatan kepada para muallj serta pembantu serta urusetia yg sanggup mengorbankan waktu & tenaga untuk menjayakan program dakwah ini . Insya Allah kita jumpa di progam Rawatan Perdana 4 bulaa depan , lokasinya belum dikenalpasti lagi , mungkin di lembah kelang atau Negeri Sembilan. Wallahu'alam. Kita jumpa di sana .. sana.. sana....Insya Allah



GAMBAR KENANGAN MUALLIJ YANG TERLIBAT DI DALAM PROGRAM INI




SESI MERUKYAH AJK MASJID






SESI POSING MAUT OLEH MUALLIJ YANG MACHO SERTA HENSEM BELAKA












SESI RAWATAN & SESI MEMBELASAH JIN






SESI BERAMAH MESRA DENGAN AJK MASJID AL MOHSININ




SESI FEVERET ANA MAKAN - SODAP




PRODUK DARUL MUALLIJ SERTA OLE2 DARI PIHAK MASJID

GAMBAR KENANGAN DI DARUL IKHTIAR AKA DARUL MUALLIJ CAW KLANG