RAWATAN ALTERNATIF ISLAM DARUL IKHTIAR

"CUKUPLAH ALLAH BAGIKU, TIADA ILAH MELAINKAN DIA ,KEPADANYA TEMPAT AKU BERSERAH, DAN DIALAH AMPUNYA 'ARASY YANG BESAR"

IKHTIAR & BERTAWAKAL














Sandal Mulia Rasulullah SAW

Sandal Mulia Rasulullah SAW

Translate

Tuesday, April 19, 2011

PERASMIAN SABUN AL-BARAKAH PRODUK TERBARU YANG TIADA DI PASARAN




Segala puji & syukur hanya untuk Allah , sebanyak pujian penduduk langit, sebanyak pujian penduduk bumi , sebanyak pujian apa yang ada diantara keduanya & sebanyak pujian makhluk ciptaanNya serta salawat & salam buat penghulu & permata hati kami Muhamadun Mustafa Sayyidil Mursalin SAW.

Dengan menyebut nama Allah yang Maha Mulia ana dengan kerjasama sahabat ana Muhamad al Muallij ingin melancarkan Sabun Al - Barakah sebagai salah satu ikhtiar di dalam rawatan kami .
Sebenarnya produk ini telah ana gunakan lama dah di pusat rawatan ana, tetapi hasil perbincangan dgn sahabat ana, tercetus ilham untuk dijual untuk umum terutama pesakit yang mengalami masalah sihir & gangguan dan penyakit2 lain seperti penyakit kulit & resdung.

FAQ ...
1. Sabun al-barakah ni halal ker haram & diperbuat dari apa?

Jawapan ana : Mestilah halal, dengan izinNya , sabun-sabun ni diperbuat dari bahan2 yang halal seperti sabun biasa ditambab dengan bahan2 seperti daun bidara , daun afrika , minyak atar kasturi , pati limau serta ditambah dengan air rukyah & air zam-zam serta ana telah merukyah sabun-sabun ini dengan ayat2 suci seperti ayat2 manzil, asas 20 darussyifa, ayat 7, ratib al-hadad , wirdul latif , zikir & salawat serta solat hajat

2. Bagaimana nak guna sabun2 ni ?

Jawapan ana : Bagi pesakit sihir yang kronik , ana cadangkan mandi guna sabun sihir al-barakah ini dengan span.Span tersebut dipotong kecil & digunakan hanya sekali . Ini kerana terdapat racun2 yang melekat pada span akibat sihir. Mandi sekurang2nya 2 kali sehari iaitu pagi & malam sebelum tidur. Niat dulu sebelum guna iaitu Ya Allah sembuhkanlah semua penyakit di dalam badan & memohon perlindunganNya daripada gangguan sihir luar & dalam badan & sapukan dari hujung rambut ke hujung kaki sambil bersalawat di dalam hati .

Bagi penyakit gangguan , ana cadangkan guna sekurang2nya 3 kali sehari , pagi , lepas asar & sebelum tidor. Mandi seperti biasa menggunakan sabun gangguan al-barakah . Niat dulu sebelum guna iaitu Ya Allah sembuhkanlah penyakit gangguan di dalam badan & memohon perlindunganNya daripada gangguan dalam & luar badan & sapukan dari hujung rambut ke hujung kaki membaca ayat kursi serta bersalawat di dalam hati. Buat dengan keyakinan , Insya Allah ,Semoga dengan ikhtiar ini , Allah akan menyembuhkan anda.

3. Kenapa bersalawat ?

Jawapan ana : Semoga dengan berkat salawat ke atas junjungan yang dikasihi, Allah menyembuhkan anda. 'Sesungguhnya Allah & para malaikat bersalawat ke atas Nabi, wahai orang2 yang beriman bersalawatlah kamu ke atas Nabi & ucapkanlah salam penghormatan kepadanya'. (Al-Ahzab : 56)

4. Ada berapa jenis sabun ?

Jawapan ana : Ada 2 jenis (setakat ini) iaitu Sabun Al-Barakah Sihir & Sabun Al-Barakah Gangguan . InsyaAllah ana dalam proses R&D untuk menghasilkan sabun-sabun lain untuk pelbagai keguanaan lain pada masa akan datang. Semoga Allah memudahkan urusan ana untuk merealisasikan rancangan ana ini...

Kedua-dua jenis sabun ini juga boleh digunakan untuk penyakit-penyakit fizikal yang lain berdasarkan daripada testimoni pesakit-pesakit yang menggunakan sabun2 ini. Sebagai contoh ada pesakit yang menggunakan sabun sihir untuk menghilangkan gatal2 pada badan, contohnya kegatalan yang disebabkan kepanasan cuaca seperti di celah peha, lengan, lelipat pada perut, allergi pada tangan akibat detergent, ruam dan lain2. Ada juga testimoni yang lain dimana pesakit yang pada asalnya menggunakan sabun gangguan sebagai ikhtiar menghindar gangguan makhluk halus, telah menggunakan sabun tersebut untuk penyakit resdungnya, iaitu menggunakan sabun itu untuk membasuh mukanya & Alhamdulillah ianya berkesan. Dari mana dia mendapat idea untuk menggunakannya sebegitu tak tahulah ana... Wallahua'alam.


5. Bagaimana sekiranya saya mengalami kedua2 penyakit sihir & gangguan, sabun yang mana harus diguna?

Jawapan ana: Ana syorkan pesakit ana supaya menggunakan sabun sihir ataupun sabun gangguan, cuma diniatkan terlebih dahulu untuk kedua2 penyakit sebelum mandi. Ini kerana yang penting adalah niat, kuasa penyembuhan ditangan Allah S.W.T.


6. Ada apa2 kesan sampingan sekiranya saya menggunakan sabun2 ini?

Jawapan ana : Untuk pesakit sihir tegar , anda akan merasa gatal bahagian muka atau tangan atau badan atau kaki , tak perlu risau kesan ini selalunya untuk 1 atau 2 hari , untuk mengeluarkan racun sihir atau santau dari badan, untuk pesakit gangguan anda akan merasa mengantuk, berat, malas , sakit badan , tak perlu risau , kesan ini juga selalunya untuk 1 ke 3 hari , tindakbalas dari menggunakan sabun ini. Untuk orang normal Insya Allah tidak ada apa2 masalah . Sabun2 ini memberi kesegaran serta aromaterapi kepada anda , Cuma sebelum guna ambil bau dari sabun .


Ana rasa cukuplah setakat ini , sekiranya ada apa2 pertanyaan atau testimony dari pengguna bolehlah email ana di darulikhtiar@gmail.com.

Ana akan update testimoni pesakit dari masa ke semasa Insya Allah untuk info bersama


Harga Sabun : RM 20
Tempahan akan dikenakan cas penghantaran pos laju RM5.80
Penghantaran ke Sabah & Serawak dikenakan caj RM9
Poslaju ke Brunei RM55 (harga standard Poslaju)
Pos biasa ke Brunei RM17 (Mengambil masa yg lama)



Untuk pesanan bolehlah telefon atau sms ana di 016-6900431/017-3887071/016-6457072

Sila bank in ke akaua ana

Maybank – Muhammed Raffi Bin A. Shaik Allaudeen
No akaun : 162115840158

, beserta bukti belian,kuantiti,nama & alamat penuh sila email ana darulikhtiar@gmail.com.

Insya Allah penghantaran akan di buat secepat mungkin 2-3 hari bekerja, sabun ini akan sampai ke tangan anda.



Ribuan terima kasih untuk Uztaz Ishak Bello yang mengajarkan ana cara membuat sabun ini , ana buat r & d sendiri untuk memantapkan lagi sabun2 ini .
Semoga Allah sentiasa memberi kebaikan serta ilham untuk ana memberikan terbaik untuk pesakit di dalam ikhtiar rawatan yang dibenarkan syarak . Amin Ya Rabb

Sunday, April 10, 2011

ANDA PERLUKAN PEMBEDAHAN........

Pujian & Pujaan hanya untuk Allah pemilik alam ini. Salawat & salam ke atas junjungan serta kekasih hati kami Rasulullah SAW.

Lahaulawala Quwwata Illabillah.

Kisah benar ini terjadi kepada kakak ipar ana sendiri , ditambah perisa untuk melazatkan lagi perjalanan cerita ini hehehe.

Ana ceritakan penglamaan ini untuk dijadikan iktibar bersama , sesungguhnya Allah bisa menolong kita di dalam apa kondisi sekiranya kita amat yakin & pasrah akan pertolongan dariNya (macam cinetron indon pulok)

Pn KI (short form utk kakak ipar daa) mengandung & tidak ada apa2 masalah sepanjang waktu Pn KI mengandung & doktor memberikan tarikh bersalin seperti biasa iaitu 9 bln 10 hari sehingga 10 bulan

3 minggu terakhir doktor mengesahkan bayi di dalam perut masih songsang (kepala masih di atas & kaki melilit kepala & punggung di bawah).Doktor memberikan tarikh utk pembedahan sekiranya bayi masih tidak berpusing . Ini memeningkan kepala keluarga ana dan EN A (short form abang ana daa) . Minggu berikutnya mereka berjumpa doktor semula utk pemeriksaan selanjutnya tetapi tidak ada perubahan. Makin berpeluh lagi En A & keluarga ana , dah lah bermasalah , kena keluar kos iaitu dekat RM 4000 lebih untuk pembedahan.

Minggu berikutnya mereka membuat pemeriksaan , masih tiada perubahan . Doktor menyuruh PN KI untuk masuk wad (bersalin)untuk melakukan pembedahan pada hari berikutnya .

Pn KI & EN A sempat berjumpa ana , untuk melakukan ikhtiar kali terakhir sebelum pembedahan.
Ana berikhtiar melakukan rawatan bersama partner ana. Dia menggunakan pendekatan tulisan ayat2 Quran menggunakan pinggan putih ( madu + air safron) . Ana menggunakan teknik rukyah serta Teknik Kembara Mata Batin . Selesai rawatan lebih kurang 1 1/2 jam . Ana menyuruh mereka sholat hajat & bernazar & melakukan zikir iaitu zikir istigfar & tasbih yunus. Ana bersama partner ana juga melakukan sholat hajat memohon pada Allah agar memudahkan urusan mereka. Ana juga bekalkan mereka air rukyah untuk diminum setiap 1-2 jam .

Esoknya mereka ke hospital sambil membawa barangan yang diperlukan. Alhamdulillah setelah discan bayi telah berpusing & turun ke posisi yang sepatutnya dan tidak memerlukan pembedahan. Doktor menyuruh mereka balik & datang kembali seminggu kemudian . Emak ana menelefon memberikan berita gembira ini & ana memanjatkan pujian & kesyukuran yg tak terhingga kepadaNya kerana memakbulkan doa kami. Selepas itu ana bekalkan air selusuh , minyak zaitun & kurma untk memudahkan proses bersalin secara normal biiznillah. Seminggu kemudian pada 3/11/2010 lahirlah seorang bayi lelaki secara normal & bayi itu berusia 5 bulan sekarang & dinamakan Zameer Ahmad (macam filem hindustan pulok). Allah memudahkan segala urusan bersalin Pn KI .



Gambar Baby Zameer ketika baru lahir



Inilah serba sedikit pengalaman ana yang tak seberapa ni di dalam bidang rawatan. Orang Nigeria cakap miracle hehehe, tapi disisi Alah semuanya mudah belaka.

Ana nak kongsi sikit zikir tasbih yunos , Insya Allah jikalau diamalkan penuh keyakinan & harapan sebanyak 40x atau 1000x atau sebanyak yang mampu , kita letakkan masalah & harapan kita kepada Allah , Insya Allah akan selesailah masalah kita walau sebesar & seberat manapun masalah kita.

Ana ingin mengucapkan ribuan terima kasih buat guru ana TG Ust Majid (Akrine) di atas ilmu yg dikongsikan terutama TKR ,semoga Allah merahmati beliau & juga Ust Ishaq Bello di atas tunjuk ajar beliau dan juga guru - guru yang lain. Hanya Allah saja yg boleh membalas jasa mereka

Semoga kisah ini memberi manafaat kepada pembaca & juga perawat lain, tiada daya & upaya selain dariNya semata

'Adapun nikmat Tuhanmu, maka hendaklah engkau sebut-sebutkan (dan zahirkan) sebagai bersyukur kepadaNya.' (Surah Ad-Dhuha:11)

Wallahu'alam

Friday, April 8, 2011

18 SX...LOVE (THE END) .


Segala Pujian & Kesyukuran milik Allah jua & salawat & Salam ke hadrat Penghulu & Kekasih kami Rasulullah SAW.
Ini sambungan cerita (telemovie) ana yang terbengkalai lama sebab tak dapat sponsor hehehe .. (gurau je).

Alhamdulillah ana telah terangkan sedikit sebanyak tentang 'JiN Asyik' ini dalam 2 blog yang lepas. Sesiapa yang belum membacanya lagi silalah berbuat demikian agar paham skit sambungannya. Species ini kemungkinan terdiri daripada 'JiN Saka', 'JiN Tumpang', 'JiN Sihir', & Jin yg mengambil kesempatan ke atas orang yg ingin mencari ilmu bukan kerana Allah tetapi untuk kehebatan dunia semata.

Ini adalah salah satu species yang paling sukar dirawat kerana kecintaaannya yang sangat mendalam terhadap pesakit.

BAGAIMANA CARANYA UNTUK ANDA MEMBEBASKAN DIRI DARI BELENGGU SPECIES INI?

1. Selain dari ikhtiar dari perawat, pesakit juga perlu memainkan peranan mendekatkan diri pada yang maha Esa. Kata kuncinya adalan taqwa & tawakkal sebagaimana dalam ayat 1000 dinar yang biasa kita amalkan, 'Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari segala perkara). Serta memberi rezeki dari jalan yang tak terlintas dari hatinya. Dan sesiapa yang bertawakkal kepada Allah, Allah akan cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya)' Ayat 2&3; Surah At-Talaq

2. Jangan selalu berseorangan (amalkan berjemaah). Hikmahnya Islam sangat mementingkan berjemaah (dalam kebanyakkan perkara)

3. Menutup aurat dengan sempurna & elakkan 'tabarruj' (solekan yang diharamkan). Sebab depa (JIN) pun sama2 make-up juga, tu yang pucat lesi mukanya, terover bedak. hehehe....

4. Kurangkan hiburan yang tak memberi faedah spt mendengar lagu yang lagho (melalaikan), & jangan kerap & lama menatap wajah di cermin (baca doa sebelum menatap cermin)

5. Jangan terlalu lama (berkaraoke) dan beristirehat di bilik air & gunakan kain basahan semasa mandi (baca doa masuk bilik air).Jangan mandi bogel , tu yang meleleh liuk kawan tu sampai naik syok.

6. Jaga kebersihan terutama semasa haid, spt membasuh tuala wanita sambil berdoa agar dijauhkan dari gangguan.Kalau boleh pakaian yang kita guna selalu didoakan & amalkan doa ketika memakai & membuka pakaian sekurang2nya 'bismillah'.

7. Sentiasa hiasi diri dengan berzikir, solat , membaca Al-Quran, berpuasa sunat dll ibadat yang mendekatkan diri pada Allah

8. Banyakkan bersedekah dengan niat & banyakkan berdoa semoga Allah memberi jalan keluar dari masalah ini.

9. Banyakkan beristighfar & bertaubat sekiranya pernah terlibat dalam mempelajari & mengamalkan ilmu2 untuk tujuan keduniaan semata.

10. Segera jumpa perawat (perawat Islam), jangan jumpa 'tok moh' plak, bertambah pulok masalah.


APA AKAN JADI PADA ANDA SEKIRANYA TIDAK DIRAWAT ?

1. Ada potensi menjadi andartu & susah mendapat jodoh

2. Berpotensi mendapat penyakit2 tertentu seperti kanser rahim krn selalu 'bersama' dengan specis ini.

3. Gila kerana biasa mendegat bisikan & suka bersendiri & bercakap berseorangan.

4. Ada potensi untuk bunuh diri kerana ramai pesakit yang mendengar bisikan menyuruh terjun bangunan dsb

5. Rumah tangga bercerai - berai kerana sering bertengkar walaupun isu yang tak masuk akal.

6. Sukar mendapat anak, menyebabkan berlaku penceraian & penzinaan . Ini antara tugas yang paling utama & disukai oleh syaitan .

7. Emosi yang tak menentu & cepat melenting & panas baran & ada potensi sentiasa dirasuk & histeria

8. Dll , penat ana tulis, lu pikir la sendiri beb


Insya Allah dengan ilmu & info yang ana kongsikan ini, dapat memberi manafaat kepada pembaca terutama yang mengalami gangguan ini. Ana doakan semoga Allah memudahkan segala urusan pesakit & memberi penyambuhan kepada pesakit & agar gangguan ini tidak berulang.Banyakkan memohon perlindungan dari Allah untuk menghadapi masalah ini & jangan berputus asa. Amin...Amin ya Rabbal Alamin......


Walahu'alam. The End Of The Story

Tuesday, April 5, 2011

RAWATAN PERDANA 2 DI MUAR








Segala pujian & pujaan selayaknya hanya milik Allah Rabbul Jalil . Salawat serta salam buat idola serta permata hati kami Sayyidina Muhammad SAW.

Alhamdulillah dengan izinnya Rawatan Perdana ke 2 di Muar pada 3/4/2011 berjalan dengan lancar.

Majlis dimulakan pada jam 8 pagi dengan bacaan rukyah yang pertama oleh Syeikh Mustakim & diikuti seterusnya oleh Ustaz Hassan & berakhir pada pukul 4.30 petang.
Seramai lebih kurang 150 - 180 orang pesakit mengambil bahagian dalam rawatan perdana kali ini agak jauh berkurangan berbanding dengan rawatan pertama di Masjid Sungai Buaya. Mungkin ada beberapa sebab diantaranya kurang promosi dan sebagainya Wallahu'alam . Pesakit -pesakit yang mengalami gangguan serta sihir , agak 'liat' untuk diselesaikan. Semuanya di atas kehendak dan keizinan Allah.

Ana juga mengambil kesempatan ini untuk berkenalan dengan para perawat lain yang dikasihi, semuanya hebat-hebat belaka, ialah ana ni kerdil orangnya tapi besar saiznya hehehe. Selalu sibuk membaca blog perawat lain tapi tak pernah bersua muka , inilah kesempatannya untuk menatap wajah-wajah perawat yang hensem belaka juga dengan team ibnu masud yang bertungkus lumus menganjur serta menjayakan program ini .Para pembantu yang agak dedikasi serta profesional , macam dah biasa & lama berkecimpung dalam mengahadapi pesakit.

Semoga mesej & objektif yang paling utama & jelas yang ingin disampaikan oleh kami iaitu pergantungan mutlak hanya pada Allah , serta berikhtiarlah di jalan yang diizinkan oleh syarak & sentiasalah bermuhasabah diri kita yang penuh dengan kelemahan & dosa. Insya Allah, Allah akan menyambuhkan penyakit anda dengan syarat utama iaitu Taqwa & Tawakkal padaNya . Insya Allah ada rezeki , kita akan ke sana lagi.

Rawatan seterusnya dijangka Insya Allah pada bulan Mei di TTDI , KL. Semoga program yang baik serta mulia ini diteruskan & dijadikan program bulanan serta mendapat pengiktirafan & sokongan pihak-pihak tertentu seperti Jabatan Agama Islam dan sebagainya. Wallahu'alam