RAWATAN ALTERNATIF ISLAM DARUL IKHTIAR

"CUKUPLAH ALLAH BAGIKU, TIADA ILAH MELAINKAN DIA ,KEPADANYA TEMPAT AKU BERSERAH, DAN DIALAH AMPUNYA 'ARASY YANG BESAR"

IKHTIAR & BERTAWAKAL














Sandal Mulia Rasulullah SAW

Sandal Mulia Rasulullah SAW

Translate

Friday, April 8, 2011

18 SX...LOVE (THE END) .


Segala Pujian & Kesyukuran milik Allah jua & salawat & Salam ke hadrat Penghulu & Kekasih kami Rasulullah SAW.
Ini sambungan cerita (telemovie) ana yang terbengkalai lama sebab tak dapat sponsor hehehe .. (gurau je).

Alhamdulillah ana telah terangkan sedikit sebanyak tentang 'JiN Asyik' ini dalam 2 blog yang lepas. Sesiapa yang belum membacanya lagi silalah berbuat demikian agar paham skit sambungannya. Species ini kemungkinan terdiri daripada 'JiN Saka', 'JiN Tumpang', 'JiN Sihir', & Jin yg mengambil kesempatan ke atas orang yg ingin mencari ilmu bukan kerana Allah tetapi untuk kehebatan dunia semata.

Ini adalah salah satu species yang paling sukar dirawat kerana kecintaaannya yang sangat mendalam terhadap pesakit.

BAGAIMANA CARANYA UNTUK ANDA MEMBEBASKAN DIRI DARI BELENGGU SPECIES INI?

1. Selain dari ikhtiar dari perawat, pesakit juga perlu memainkan peranan mendekatkan diri pada yang maha Esa. Kata kuncinya adalan taqwa & tawakkal sebagaimana dalam ayat 1000 dinar yang biasa kita amalkan, 'Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari segala perkara). Serta memberi rezeki dari jalan yang tak terlintas dari hatinya. Dan sesiapa yang bertawakkal kepada Allah, Allah akan cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya)' Ayat 2&3; Surah At-Talaq

2. Jangan selalu berseorangan (amalkan berjemaah). Hikmahnya Islam sangat mementingkan berjemaah (dalam kebanyakkan perkara)

3. Menutup aurat dengan sempurna & elakkan 'tabarruj' (solekan yang diharamkan). Sebab depa (JIN) pun sama2 make-up juga, tu yang pucat lesi mukanya, terover bedak. hehehe....

4. Kurangkan hiburan yang tak memberi faedah spt mendengar lagu yang lagho (melalaikan), & jangan kerap & lama menatap wajah di cermin (baca doa sebelum menatap cermin)

5. Jangan terlalu lama (berkaraoke) dan beristirehat di bilik air & gunakan kain basahan semasa mandi (baca doa masuk bilik air).Jangan mandi bogel , tu yang meleleh liuk kawan tu sampai naik syok.

6. Jaga kebersihan terutama semasa haid, spt membasuh tuala wanita sambil berdoa agar dijauhkan dari gangguan.Kalau boleh pakaian yang kita guna selalu didoakan & amalkan doa ketika memakai & membuka pakaian sekurang2nya 'bismillah'.

7. Sentiasa hiasi diri dengan berzikir, solat , membaca Al-Quran, berpuasa sunat dll ibadat yang mendekatkan diri pada Allah

8. Banyakkan bersedekah dengan niat & banyakkan berdoa semoga Allah memberi jalan keluar dari masalah ini.

9. Banyakkan beristighfar & bertaubat sekiranya pernah terlibat dalam mempelajari & mengamalkan ilmu2 untuk tujuan keduniaan semata.

10. Segera jumpa perawat (perawat Islam), jangan jumpa 'tok moh' plak, bertambah pulok masalah.


APA AKAN JADI PADA ANDA SEKIRANYA TIDAK DIRAWAT ?

1. Ada potensi menjadi andartu & susah mendapat jodoh

2. Berpotensi mendapat penyakit2 tertentu seperti kanser rahim krn selalu 'bersama' dengan specis ini.

3. Gila kerana biasa mendegat bisikan & suka bersendiri & bercakap berseorangan.

4. Ada potensi untuk bunuh diri kerana ramai pesakit yang mendengar bisikan menyuruh terjun bangunan dsb

5. Rumah tangga bercerai - berai kerana sering bertengkar walaupun isu yang tak masuk akal.

6. Sukar mendapat anak, menyebabkan berlaku penceraian & penzinaan . Ini antara tugas yang paling utama & disukai oleh syaitan .

7. Emosi yang tak menentu & cepat melenting & panas baran & ada potensi sentiasa dirasuk & histeria

8. Dll , penat ana tulis, lu pikir la sendiri beb


Insya Allah dengan ilmu & info yang ana kongsikan ini, dapat memberi manafaat kepada pembaca terutama yang mengalami gangguan ini. Ana doakan semoga Allah memudahkan segala urusan pesakit & memberi penyambuhan kepada pesakit & agar gangguan ini tidak berulang.Banyakkan memohon perlindungan dari Allah untuk menghadapi masalah ini & jangan berputus asa. Amin...Amin ya Rabbal Alamin......


Walahu'alam. The End Of The Story

No comments:

Post a Comment