RAWATAN ALTERNATIF ISLAM DARUL IKHTIAR

"CUKUPLAH ALLAH BAGIKU, TIADA ILAH MELAINKAN DIA ,KEPADANYA TEMPAT AKU BERSERAH, DAN DIALAH AMPUNYA 'ARASY YANG BESAR"

IKHTIAR & BERTAWAKAL














Translate

Tuesday, April 5, 2011

RAWATAN PERDANA 2 DI MUAR








Segala pujian & pujaan selayaknya hanya milik Allah Rabbul Jalil . Salawat serta salam buat idola serta permata hati kami Sayyidina Muhammad SAW.

Alhamdulillah dengan izinnya Rawatan Perdana ke 2 di Muar pada 3/4/2011 berjalan dengan lancar.

Majlis dimulakan pada jam 8 pagi dengan bacaan rukyah yang pertama oleh Syeikh Mustakim & diikuti seterusnya oleh Ustaz Hassan & berakhir pada pukul 4.30 petang.
Seramai lebih kurang 150 - 180 orang pesakit mengambil bahagian dalam rawatan perdana kali ini agak jauh berkurangan berbanding dengan rawatan pertama di Masjid Sungai Buaya. Mungkin ada beberapa sebab diantaranya kurang promosi dan sebagainya Wallahu'alam . Pesakit -pesakit yang mengalami gangguan serta sihir , agak 'liat' untuk diselesaikan. Semuanya di atas kehendak dan keizinan Allah.

Ana juga mengambil kesempatan ini untuk berkenalan dengan para perawat lain yang dikasihi, semuanya hebat-hebat belaka, ialah ana ni kerdil orangnya tapi besar saiznya hehehe. Selalu sibuk membaca blog perawat lain tapi tak pernah bersua muka , inilah kesempatannya untuk menatap wajah-wajah perawat yang hensem belaka juga dengan team ibnu masud yang bertungkus lumus menganjur serta menjayakan program ini .Para pembantu yang agak dedikasi serta profesional , macam dah biasa & lama berkecimpung dalam mengahadapi pesakit.

Semoga mesej & objektif yang paling utama & jelas yang ingin disampaikan oleh kami iaitu pergantungan mutlak hanya pada Allah , serta berikhtiarlah di jalan yang diizinkan oleh syarak & sentiasalah bermuhasabah diri kita yang penuh dengan kelemahan & dosa. Insya Allah, Allah akan menyambuhkan penyakit anda dengan syarat utama iaitu Taqwa & Tawakkal padaNya . Insya Allah ada rezeki , kita akan ke sana lagi.

Rawatan seterusnya dijangka Insya Allah pada bulan Mei di TTDI , KL. Semoga program yang baik serta mulia ini diteruskan & dijadikan program bulanan serta mendapat pengiktirafan & sokongan pihak-pihak tertentu seperti Jabatan Agama Islam dan sebagainya. Wallahu'alam

No comments:

Post a Comment