RAWATAN ALTERNATIF ISLAM DARUL IKHTIAR

"CUKUPLAH ALLAH BAGIKU, TIADA ILAH MELAINKAN DIA ,KEPADANYA TEMPAT AKU BERSERAH, DAN DIALAH AMPUNYA 'ARASY YANG BESAR"

IKHTIAR & BERTAWAKAL














Translate

Wednesday, June 1, 2011

RAWATAN PERDANA 3

Segala Puji & Puja hanya milik Allah Rabbul Jalil, dengan segala nikmat kurnia & inayahNya yang tak terhingga kepada makhluk ciptaanNya serta salawat serta salam kasih sayang kepada Kekasih serta penghulu kami Rasulullah SAW.

Alhamdulillah dengan rahmatNya Rawatan Perdana 3 di Masjid Mohsinin , Kg Sg Kandis Klang telah berjalan dengan lancar. Tujuan utama rawaatan ini dilansungkan untuk memberi penerangan serta memperkenalkan rawatan secara Islam kepada penduduk Sg Kandis . Program ini agak baru bg penduduk di sana . Allah memberi ilham kepada kami untuk mengadakan program ini kerana banyak masalah seperti sihir & gangguan saka , serta keperluan fardu kifayah , untuk menerangkan kepada penduduk kpg, betapa merbahayanya amalan khurafat serta kebomohan.

Program ini agak kurang mendapat sambutan kerana cuti sekolah serta terlalu banyak kenduri kawin pada tarikh itu. Walaubagaimanapun program ini tetap meriah serta mendapat sambutan yg amat memberangsangkan dari pihak masjid. Syabas kepada Tuan Nazir , Uzt Ehsan serta AJK Masjid terutama kepada tuan Yazib & Tuan Azlan kerana kerjasama serta komitmen yang sangat tinggi . Mereka memberikan air doa serta limau percuma kepada pesakit & juga menyediakan makanan & minuman kepada pesakit . Insya Allah kami akan membuat rawatan secara bulanan di masjid ini sebagai salah satu progranm bulanan masjid .

Kali ini juga menyaksikan ramai perawat muda & baru serta pembantu perawat mengambil bahagian dalam program ini. Kerjasama sesama perawat kali ini amat jelas, kami saling tolong menolong dengan masing2 mempunyai kelebihan serta kehebatan yang tersendiri.
Seramai 15 perawat serta 10 pembantu perawat mengambil bahagian di dalam program kali ini. Di antara perawat yang mengambil bahagian ialah



USTAZ HASSAN
USTAZ ROSDI
MUALIJ MUHAMMAD RAFFI
MUALIJ MUHAMMAD
MUALIJ WAN JAMAL
MUALIJ RADZMI
MUALIJ MUHAMMAD HANAFIAH
MUALIJ MIZAN
MUALIJ SHAFIQ
MUALIJ MUDA AIZAT ISMAIL
MUALIJ MUDA HARITH FAIZUN
MUALIJ MUDA EMIR SYAIFUL
MUALIJ KHAIRUNIZAM
UZT KAMAL
DAN BEBERAPA MUALLIJ YANG LAIN YANG TIDAK DISEBUTKAN DI SINI (JANGAN KECIK HATI WAHAI SAHABATKU)

Semoga Allah memberikan kebaikkan serta kekuatan kepada para muallj serta pembantu serta urusetia yg sanggup mengorbankan waktu & tenaga untuk menjayakan program dakwah ini . Insya Allah kita jumpa di progam Rawatan Perdana 4 bulaa depan , lokasinya belum dikenalpasti lagi , mungkin di lembah kelang atau Negeri Sembilan. Wallahu'alam. Kita jumpa di sana .. sana.. sana....Insya Allah



GAMBAR KENANGAN MUALLIJ YANG TERLIBAT DI DALAM PROGRAM INI




SESI MERUKYAH AJK MASJID






SESI POSING MAUT OLEH MUALLIJ YANG MACHO SERTA HENSEM BELAKA












SESI RAWATAN & SESI MEMBELASAH JIN






SESI BERAMAH MESRA DENGAN AJK MASJID AL MOHSININ




SESI FEVERET ANA MAKAN - SODAP




PRODUK DARUL MUALLIJ SERTA OLE2 DARI PIHAK MASJID

GAMBAR KENANGAN DI DARUL IKHTIAR AKA DARUL MUALLIJ CAW KLANG

No comments:

Post a Comment