RAWATAN ALTERNATIF ISLAM DARUL IKHTIAR

"CUKUPLAH ALLAH BAGIKU, TIADA ILAH MELAINKAN DIA ,KEPADANYA TEMPAT AKU BERSERAH, DAN DIALAH AMPUNYA 'ARASY YANG BESAR"

IKHTIAR & BERTAWAKAL














Sandal Mulia Rasulullah SAW

Sandal Mulia Rasulullah SAW

Translate

Friday, July 29, 2011

DARUL IKHTIAR DI MAJALAH MIDI KELUARAN 15 OGOS 2011


MAJALAH MIDI KELUARAN KARANGKRAF

Segala Puji & Syukur hanya untuk Allah , ampunya alam ini & salam serta shalawat untuk semulia - mulia makhluk di alam ini , penghulu serta mata hati kami Rasulullah SAW.

Rasanya dah lama nak menulis entri di blog ini , tetapi agak perasan sibuk , sibuk dgn Rawatan Perdana , sibuk dengan rawatan , sibuk gi outstation & jadi penyibuk & buat2 sibuk hehehhe, berapa banyak sibuk daaaa.....

Khamis lepas isteri ana cum p.a ana ada menerima panggilan telefon dari kak Hasliza dari majalah MIDI , untuk ditemubual pada hari Jumaat . Agak terkejut ana tapi ana setujulah menerima tetamu, sunnah nabi tu,

Sebenarnya ana ada menerima panggilan dari beliau sebelum ni , tak salah pada bulan 9 atau 10 tahun lepas , tetapi kerana ana masih bekerja waktu tu tak boleh nak memenuhi permintaan . Belum ada rezekilah katakan .

Semuanya dari Allah , ana nie seorang yang sangat daif & masih muda & hijau & jambu hehehhe (lain bunyi nya tu) dalam bidang rawatan islam ni. Terlalu ramai yang lebih veteran & pakar di luar sana tapi ana yang dipilih , semuanya dari Allah.

Ana ditemuramah oleh kak Hasliza & ditemani jurukamera En Daniel.

Banyak yang ana merepek & melalut yeelah mana taknya ? kali pertama di interview di majalah, sebelum ni kena interview masa cari kerja , dgn tok kadi masa kawin hehehe, masa masuk darussyifa dgn bapa & ibu mertua hehehhe kenangan lalu mengusik kalbu...

Antara intipati yang ana goreng masa interview ialah ttg rawatan perdana , rawatan di tempat ana , masej dakwah yg ana cuba terapkan & sampaikan kepada pesakit , & lain2 lagi tak ingat dah , & tk tau mana yg keluar , pas tu bt demo sikit ... hehehe nak posing jer, baru ngaji sikit kedua2 sahabat dah rasa tk selesa , ana bekalkan air, sabun barakah & myk wangi al - insyirah utk kegunaan mereka di rumah.

Ana juga tak tau apo ko bondonyo majalah midi tu masa mula2 kakak tu call, ana check ruponyo majalah untuk wanita 40+ , tp bagusya ada ruangan agama & perubatan islam.

Sambil tu ana promote sekali majalah nie boleh tengok wajah ana yang brutal macam terorist taliban tue , tapi berhati lembutt hahahaha.

Ribuan terima kasih dari pihak Darul Ikhtiar & Darul Muallij kepada majalah Midi & kami sangat mengalu2kan promosi besar2an rawatan islam di majalah & tv untuk memartabatkan rawatan Islam . Insya Allah kalau tidak ada aral melintang temu bual ana akan disiarkan pada keluaran aidilfitri 15/8/11 Insya Allah .

Semuanya dari Allah , Dia yang Memuliakan & dia jualah yang Menghinakan . Wallahualam


GAMBAR KAK HASLIZA & DANIEL KHUSYUK MENDENGAR ANA BERCELOTEH SAMBIL BAGI TIPS TANDA2 GANGGUAN


NAIK SYEIKH SIBUK NAK ZASS HEHEHHE


MENEKANKAN PERGANTUNGAN KITA HANYA PADA ALLAH SEMATA

5 comments:

  1. BAGUSNYA, ALHAMDULILLAH TUAN! bARAKALLAH DAN SALAM RAMDHAN AL-MUBARAK.

    ReplyDelete
  2. Salam Ramadhan & semoga dirahmati Allah , tidak ada yang bagus melainkan semunya dari Allah, kehidupan ini hanya sementara yang kekal hanya Allah, senua ini ujian untuk kita samada kita syukur atau kufur dgn nikmatnya. Bersama memartabatkan rawatan Islam & Islam

    ReplyDelete
  3. A'kum kaum muslimin n muslimat..syukur alhamdulillah kepada Allah Subhana Wata'ala krn tl mnemukan kita dsini..Allah akn mnolong hmbanye mlalui org ketiga setelah mberi byk ujian pd hambanye yg benar2 bertaqwa dgnnye..sy slh seorg hamba Allah yg tlh mdpt peluang diruang nie utk kongsikan mslh2 yg tlh n pernah diriku mlalui..

    ReplyDelete
  4. A'kum sy sokong spenuhnye hasil usaha ust rafi @ ana krn dia mnolong n mrawat smua saudara saudari islam agar mdonggak ke langit lalu mngingatkn kta smua bahawa Allah Penentu segala sesuatu, kerajaan langit n bumi miliknya,hnya kepada-Nya satu-satunye tmpt memohon,merintih,meminta..yg baik dtg dr-Nya manakala yg buruk n ksilapan dr diri manusia sndiri..memang Allah mguji hambanye hnya utk mlihat adakah hambanye buat ape yg dperintahkn atau pergi mcari org kafir,kufur,durjna,syaitan,iblis utk myelesaikn mslh yg mrk hadapi..kata2 ust tu masih segar dlm kotak fikiranku.."ketakutan manusia hnya pd Pencipta kita sekalian alam (Allah) bukan pd syaitan atau bomoh"..jd bangkitla umat islam tawakkal innallah n berubatlah secara islam..jgn kta mcari syaitan utk mbantu kita sedangkn dia yg mporak perandakkan manusia agar kita sesat dan berubatlah dgn cara yg betul..seperti Pusat Darul Ikthiar,Darul Syifa n sbginye..

    ReplyDelete