RAWATAN ALTERNATIF ISLAM DARUL IKHTIAR

"CUKUPLAH ALLAH BAGIKU, TIADA ILAH MELAINKAN DIA ,KEPADANYA TEMPAT AKU BERSERAH, DAN DIALAH AMPUNYA 'ARASY YANG BESAR"

IKHTIAR & BERTAWAKAL














Translate

Monday, July 11, 2011

RAWATAN PERDANA 4 MASJID AL-ABIDIN SKUDAI



RAWATAN PERDANA 4
Segala Puji & Puja hanya milik Allah Rabbul Jalil, dengan segala nikmat kurnia & inayahNya yang tak terhingga kepada makhluk ciptaanNya serta salawat serta salam kasih sayang kepada Kekasih serta penghulu kami Rasulullah SAW.

Alhamdulillah dengan rahmatNya Rawatan Perdana 4 di Masjid Abidin , Taman Sri Skudai , Johor telah berjalan dengan lancar. Tujuan utama rawaatan ini dilansungkan untuk memberi penerangan serta memperkenalkan rawatan secara Islam kepada penduduk di sana.

Program ini tetap meriah walaupun hujan lebat di waktu petang .Kami masih menjalankan rawatan secara personal & mendapat pujian dari pesakit kerana merasa diri mereka diberikan perhatian & dilayan oleh perawat2 kami.

Ramai juga pesakit kerasukan & alhamdulillah dapat di atasi oleh para perawat & ada juga pesakit yang ingin kami turun padang membantu mereka utk rawatan susulan , tapi ikhtiarlah dulu dgn zikir2 & ingat sesungguhnya Allah yang menyembuhkan bukan kami.

Kali ini juga menyaksikan ramai perawat muda & baru serta pembantu perawat mengambil bahagian dalam program ini. Kerjasama serta komitmen sesama perawat kali ini amat istimewa , kami saling tolong menolong dengan masing2 mempunyai kelebihan serta kehebatan & 'kemachoan' yang tersendiri hehehe.
Seramai 15 perawat serta 10 pembantu perawat mengambil bahagian di dalam program kali ini. Di antara perawat yang mengambil bahagian ialah



USTAZ HASSAN
MUALIJ MUHAMMAD RAFFI
MUALIJ MUHAMMAD
MUALIJ BUKHARI
MUALIJ RADZMI
MUALIJ ZAM
MUALIJ MUHAMMAD HANAFIAH
MUALIJ MIZAN
MUALIJ SHAFIQ
MUALIJ MUDA AIZAT ISMAIL
MUALIJ MUDA EMIR SYAIFUL
MUALIJ KHAIRUNIZAM
& dibantu oleh pembantu khas dari mahad tahfiz Johor

Semoga Allah memberikan kebaikkan serta kekuatan kepada para muallj serta pembantu serta urusetia yg sanggup mengorbankan waktu & tenaga untuk menjayakan program dakwah ini . Insya Allah kita jumpa di progam Rawatan Perdana 5 minggu depan , lokasinya di Masjid BTP Rawang ,Wallahu'alam. Kita jumpa di sana .. sana.. sana....Insya Allah

GAMBAR KENANGAN HERO-HERO KITA















href="http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/261634_201868443194996_100001155253093_491504_4887245_n.jpg?dl=1">

1 comment:

  1. mari berkuliah bersama sama...
    www.alkuliahforall.blogsspot.com

    ReplyDelete